Monday, June 11, 2012

~Allah best 4 us~


            InsyaALLAH Allah  know what best 4 us.. la tah Dzon.... Allah tempat kita mengadu serta bermanja... Thanks Allah give d best for us.. Pimpin kami di jalanMu ini...


        Assalamualaikum warahmatullah, lama dah jari-jemari nie tak menari di atas pentas keyboard berhiaskan abjad yang  tak kering tintanya namun tak  kan pernah menandingi tintaNYA.. Apa khabar semua.. semoga sehat hendakNYA.. Jom senyum :)) semoga dengan hendakNYA.. hati penuh terhias dengan  cintaNYA..

           Alhamdulillah, sekali lagi di beri peluang untuk merentas kata-kata di skrin, dengan desus nafas yang kadang-kadang melaju dan terkadang perlahan, Suatu hari ia akan terhenti dengan hendakNya... malah tak sampai pun satu hari.. kapan2 sahaja DIA akan panggil.. dan tiada seorang pun tahu akan waktu,saat,masa panggilanNYA itu.. sama ada hambaNya bersedia atau pun tidak... Jom kita sama-sama mempersiapkan diri untuk bertemu denganNYA:))

          Setelah sekian lama menghirup free air di bumi tarbiyahNYA (Surabaya zon).. terungkap kata tak 'lama lagi nak exam'.. final exam untuk semester nie.. namun, bagaimana dengan ujian dariNYA??? ujian yang sering kali diri ini failed.. dan tak tahu lulus ke tak.. terima ke tak di terima, hanya DIA yang tahu dan DIA  menilainya..
                Dalam  langkah menuju jalanNya.. dalam langkah menuju redhoNYA, dalam langkah menuju cintaNYA di sosok hamba akan di uji,dan di uji dan akan terus di uji.... seperti mana firmanNya:

 "Apakah  mereka akan di biarkan hanya dengan mengatakan "kami telah beriman" dan mereka tidak di uji "
(QS:29:2)
            Menuju jalanNya, akan terus di uji. langkah ini akan di harungi dengan ujianNYA.. ujian hamba yang  ingin mendapat cintaNYA, menuju jalanNya, mendapat redhoNYA, memerlukan pengorbanan. Pengorbanan yang bukan satu keberatan atau bebanan buat hambaNYA namun ia satu cara untuk menuju jalanNYA, namun DIA tidak menguji hambaNYA melebihi kemampuannya, seperti mana firmanNYA:

"Allah tidak akan membebani hambaNya sesuai dengan kesanggupan hambaNya"
(Al-Baqarah :286)
          Sweatnya aturan ALLAH.. Dia tahu kita dapat mengharungi ujian yang DIA berikan dan DIA juga tahu tahap kemampuan kita...:)) Dia sangat  memahami, DIA tak kan memberikan ujian melebihi kemampuan kita.. namun bukan mudah untuk mengharunginya, dan tak mustahil dapat mengharunginya oleh yang demikian Allah suruh kita 'sabar serta ikhlas' mengharungi ujiannya, seperti mana firmanNya:

"Hai orang-orang beriman, jadikan sabar dan solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah berserta orang-orang yang sabar"
 (Surah Al-baqarah :153)
       Allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar serta ikhlas atas ketetapanNYA. Allah mengatur sesuatu sesuai dengan ketentuanNYA..ALLAH Maha mengetahui apa yang terbaik buat hambaNYA. jangan pernah merasa jemu dengan ALLAH.. 
          
               Semoga apa yang terurai dari kata-kata di atas menjadi peringatan untuk diri penulis terutamanya dan sahabat-sahabat yang singgah di blog yang usang nie.. insyaALLAH, semoga ALLAH memberi kekuatan kepada kita dalam bersama-sama mengharungi liku-liku hidup di wahana persinggahan ini untuk menuju kehidupan pengakhiran yang abadi.. segala yang baik datang dari ALLAH dan yang kurang dari diri  yang sentiasa dan harus di perbaiki...


   Hakikat susuk manusia yang tak pernah lepas dari kesilapan dan sentiasa serta harus memperbaiki diri. ana mohon maaf  atas segala-galanya, kepada sesiapa mengenali diri, kepada miqdadian RI housemate dan akhawat2 di mana sahaja berada. thanks 4 everything kerana Allah hadirkan antunna dalam diri ini.. Antunna sebagai butir2 mutiara dariNYA.. kehadiran antunna hadirnya ruh-ruh mujahidah dan Semoga ALLAH mempertemukan kita semua denganNYA serta para-para kekasih-kekasihNYA di suatu medan yang dijanjikanNYA kelak..

~'i'm nothing without ALLAH, but ALLAH  everything  4 us~


                 

No comments:

Post a Comment