Saturday, August 30, 2014

~Sepalit Jahiliyah~



Assalammualaikum.. ah chim.. bersin. *_* Alhamdulillah.. dah lama jari-jemari ni tak menari-nari di pentas keyboard. Alhamdulillah.. Allah masih memberi nafas pemilik jiwa ini.
Andai lautan sanggup aku renangi 
inikan pula cinta yang seejati..
ALLAH..
Sob.. sob.. sob.. rinduuu.. rinduu saat ini, tersalitnya kaca jahiliyah.Bait bayangan jahiliyah menghantui liku-liku hidup. Air jernih kering, dek cemaran jahiliyah yang menggunung. ALLAH.. ALLAH, hanya itu yang hamba ungkapkan. Astaghfirrullahhal 'azim. Asstaghfirrullahal'azim.
     Gerabak yang panjamg mentarbiyah hamba mengenal-NYA 'Cinta Sejati'. walaupun di hiasi dengan mehnah-mehnah dunia menyebabkan lidahku kelu. Kata 'A had' yang di ucapkan oleh seorang hamba yang telah di merdekakan oleh sahabat baginda telah menggegarkan dunia. masih tidurrr lagi ke wahai Al-insan. 'Islam tidak akan sampai ke kita hari ini, sekiranya baginda tidak berpulun-pulun menyampaikan Al-Haq kepada insan bergelar 'hamba dan khalifah' dan dengan rahmat Allah juga Islam kita dengar sri sampai ke kita hari ni.
      Luka-luka itu, Allah sapu ubat dengan ayat cinta-NYA. namun, sejauh mana seketul hati itu sensitif dengan ayat-NYA. hati yang aslinya bersih, kini tersalit dek jahiliyah yang membusuk. cuba basaahkan semula hati yang kering itu. hanya dengan ayat.NYA.
"Wahai jiwa yang tenang, kembali kepada tuhanmu dengan jiwa yang redho lagi diredhoi-Nya" 
(QS:90:27-28)
    Di mana tempat yang layak bagi batu-batu kerikil yang tajam-tajam, bau-bau busuk yang menyenangkan, duri-duri yang tajam, nanah yang mendidih. pasti api layak tempatnya. haaaaaa.
      Begitulah sekiranya jiwa kita, hati kita, diri kita, secara fitrahnya adalah bersih. namun apabila telah di cemari oleh palitan-palitan jahiliyah  yang mewarnai hati yang pada awalnya bersih,suci sejati telah menghantarkannya ke lembah kebinasaan.
    back HOME. Sang Pemilik 'HATI' Who r u? U r.....
 Back to ALLAH. U can get answer..(.....) in shaa Allah.


No comments:

Post a Comment